|
Каждый год июньским утром, возвращаясь мысленно на несколько десятилетий назад, мы вспоминаем рассказы родных и знакомых, названия фильмов о войне, пытаемся представить, как можно было прожить эти 4 страшных года.
А для народов Европы – 6 лет… |
С 2010 года в Русской Православной
Церкви 9 мая будет служиться благодарственный молебен Господу
за дарование Победы в Великой Отечественной войне 1941-1945
годов.
Молитву, читаемую на этом молебне написал Патриарх Московский
и всея Руси Кирилл по образцу молитвы свт. Московского
Филарета (Дроздова) «в честь и память избавления Церкви
и державы Российской от нашествия галлов и с ними дванадесяти
язык».
Как была написана молитва
Святейший Патриарх Кирилл рассказал о новом молебном
чине в день памяти св. Георгия Победоносца:
«Я благословил, чтобы начиная с этого года в День Победы
во всех храмах Русской Церкви торжественно совершался
молебен в память об избавлении страны нашей от страшного,
смертельного врага, от опасности, которой не знало Отечество
наше за всю историю.
Работая над текстом молитвы, которая
будет прочитываться в наших храмах, я положил в ее основу
молитву свт. Московского Филарета (Дроздова).
Святитель
составил эту молитву в связи с победой над Наполеоном,
но вообще полагал полезным читать ее всякий раз, когда
страна наша праздновала победу в войнах.
Конечно, не везде молитва святителя Филарета буквально
соответствовала нашей Победе и нашему времени, поэтому
кое-что пришлось редактировать.
Но, работая над этим текстом, я проникся смыслом молитвы,
написанной святителем.
Казалось бы, православная Россия и нашествие Наполеона
— как должно было все это преломляться в сознании тогдашних
людей?
Как некая напасть? Как дьявольское искушение? Как происки
врага? Как хитросплетения политики?
Но в сознании свт. Филарета и всей Церкви, которая потом
его словами молилась, эта напасть воспринималась как наказание
за грех.
Год назад я сказал в этом храме, что и Великая Отечественная
война была наказанием за наш грех, а потом был удивлен
реакцией светской прессы, которая удивилась и даже обиделась.
Не надо обижаться — грешить не надо.
Ни один грех не проходит мимо Бога. Все, что мы совершаем
в своей личной, общественной, государственной жизни, —
все это заносится в Божественную книгу жизни.
Господь по милости Своей, не желая наших вечных мук, проводит
нас через эти временные испытания, и мы должны воспринимать
их как дар Божественной справедливости и дар Божественной
любви — не роптать, но призывать имя Божие, в покаянии
и вере склоняя пред Богом свои главы.
А что же в ответ?
В ответ Господь совершает чудеса, как Он совершил чудо
избавления Москвы, как Он совершил чудо спасения страны
нашей и всей Европы.
И знамением этого чуда явилось окончание военных действий
в день праздника святого великомученика и Победоносца
Георгия по нашему церковному юлианскому календарю.
Это тоже было знаком того, что особая роль была у страны
и народа нашего в той великой священной Победе.
Молитва
Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй
мертвыя,/
вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй
всяческая!/
Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас,
смиренных и недостойных рабов Твоих,/
сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления,
исповедания и славословия.
Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи,
ниже по грехом нашим воздал еси нам./
Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не
послушают гласа Твоего
хранити и творити вся заповеди Твоя,/
наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их
во градех их, дондеже разорятся стены их./
И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе
нашем./
Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый
и и Истинный/
и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал
еси/
и, посетив жезлом неправды наша, ущедрил еси нас победою
на сопостаты./
Темже утвердися серце наше в Господе нашем,/
вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении
Твоем./
Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго./
Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения/
твердо и непрестанно имети в себе,/ еже всегда благодарити
и славословити:/
слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.
___________________________________________________________
Последование благодарственнаго и молебнаго пения ко
Господу Богу, певаемаго в день Победы в Великой Отечественной
войне
Диакон: Благослови, Владыко.
Иерей возглашает: Слава Святей, и Единосущней, и Животворящей,
и Нераздельней Троице, всегда, ныне и присно и во веки
веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Миром Господу помолимся: до прошения: О плавающих:
К обычным прошениям присоединяем особая:
- О еже исправитися молитве нашей сей, яко кадилу пред
Спасителем нашим Богом, и приятися сей жертве сердец и
устен, исповедающихся Господеви в день спасения, услышавшему
нас в день печали, Господу помолимся.
- О еже непреобориму и победительну всегда над враги
Отечеству быти, и мир и славу утвердити в земли нашей,
Господу помолимся.
- О еже даровати нам благодать от ныне и до века верою
и любовию возвещати спасение и силу и Царство Бога нашего
и область Христа Его, подавшему стране нашей силу и воздавшему
нам радость спасения Своего, Господу помолимся.
- О избавитися нам:
- Заступи, спаси, помилуй:
- Пресвятую, Пречистую:
Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава:
Посем, Бог Господь, и явися нам: со стихами.
Тропарь, глас 4:
Благодарни суще, недостойнии раби Твои, Господи, о Твоих
великих благодеяниих на нас бывших,
славяще Тя, хвалим, благословим, благодарим, поем и величаем
Твое благоутробие,
и рабски любовию вопием Ти: Благодетелю, Спасе наш, слава
Тебе.
Слава, глас 1:
Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое,
п
обеды православным христианом на сопротивныя даруя и Твое
сохраняя Крестом Твоим жительство.
И ныне, Богородичен, глас 8:
Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых,
благодарственная восписуем Ти, раби Твои, Богородице,
но, яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед
свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.
Диакон: Вонмем.
Иерей: Мир всем.
Чтец: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец: Прокимен, глас 4: Господь крепость людем Своим
даст, Господь благословит люди Своя миром.
Стих: Принесите Господеви, сынове Божии, принесите Господеви
славу и честь.
Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Евангелие от Матфея,
зачало 98-99 (сборное).
Рече Господь Своим учеником: услышати имате брани и слышания
бранем.
Зрите, не ужасайтеся, подобает бо всем сим быти, но не
тогда есть кончина.
Востанет бо язык на язык и царство на царство, и будут
глади и пагубы, и труси по местом.
Вся же сия начало болезнем.
Будет бо тогда скорбь велия, якова же не была от начала
мира доселе, ниже имать быти.
И аще не быша прекратилися дние оны, не бы убо спаслася
всяка плоть.
Избранных же ради прекратятся дние оны.
По Евангелии ектения: Рцем вси:
По Еще молимся о богохранимей стране нашей: присоединяем
прошения особая:
- Еще молимся, о еже прияти Господу Спасителю нашему
исповедание и благодарение нас,
недостойных рабов Своих, яко не по беззаконием нашим сотворил
есть нам,
ниже по грехом нашим воздал есть нам, но и в годину искушения,
пришедшаго на Отечество наше и на всю вселенную, избавил
ны есть,
и внегда, обышедше, обыдоша нас врази наши, явил есть
нам спасение Свое.
- Еще молимся о вождех и воинех наших, на поли брани
жизнь свою положивших,
от ран и глада скончавшихся, в пленении и горьких работах
невинно умученных и убиенных,
и всех Победы ради потрудившихся, яко да даст им Царь
славы в день праведнаго Своего воздаяния
жизнь вечную и венцы нетления, нас же всех в вере и единомыслии
утвердит.
- Еще молимся Тебе Господу, Богу нашему, о еже призрети
на, скорби, беды, страдания, слезы и стенания людей Своих,
и Милостиву быти и отвратити весь гнев Свой, праведно
движимый на ны, и помиловати ны.
Возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш:
Хор: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Хор: Господи, помилуй.
Иерей же со всею церковию со всяким вниманием и умилением
глаголет молитву сию велегласно:
Боже Великий и Непостижимый, спасаяй погибающия, животворяй
мертвыя,/
вся творяй по воли Твоей, и дивным Твоим промыслом управляяй
всяческая!/
Приклони ухо Твое с высоты святыя Твоея и приими от нас,
смиренных и недостойных рабов Твоих,/
сердцем и усты возносимая Тебе благодарственная сия моления,
исповедания и славословия.
Яко не по беззаконием нашим сотворил еси нам, Господи,
ниже по грехом нашим воздал еси нам./
Ты глаголал еси древле сыновом Израилевым, яко, аще не
послушают гласа Твоего хранити и творити вся заповеди
Твоя,/
наведеши на них язык безстуден лицем, иже сокрушит их
во градех их, дондеже разорятся стены их./
И мы ведехом, яко исполнился глагол сей страшный на народе
нашем./
Но Ты, Господи Боже, Щедрый и Милостивый, Долготерпеливый
и и Истинный/
и правду храняй и творяй милость, милостию велиею помиловал
еси/
и, посетив жезлом неправды наша, ущедрил еси нас победою
на сопостаты./
Темже утвердися серце наше в Господе нашем,/
вознесеся рог наш в Бозе нашем, возвеселихомся о спасении
Твоем./
Благодарим Тя за избавление Отечества от врага лютаго./
Даждь нам, Господи, память сего славнаго Твоего посещения/
твердо и непрестанно имети в себе,/
еже всегда благодарити и славословити:/
слава Тебе, Богу, Благодетелю нашему, во веки веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Премудрость.
Лик: Честнейшую Херувим:
Слава, и ныне: Господи, помилуй (трижды). Благослови.
И отпуст:
Воскресый из мертвых, Христос, Истинный Бог наш, молитвами
Пречистыя Своея Матере,
святых славных и всехвальных апостол, святаго великомученика
и Победоносца Георгия,
всех святых, в земли Российстей просиявших, и всех святых,
помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.
Таже: Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи,
усопшим рабом Твоим,
приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на
поли брани жизнь свою положившим,
от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах
невинно умученным и убиенным
и всем Победы ради потрудившимся, и сотвори им вечную
память.
По сих же Многолетия и Христос воскресе: (трижды)
Особые заупокойные прошения в день
Победы над фашистской Германией
На ектении и в молитве «Боже духов:»
Еще молимся о упокоении душ приснопамятных вождей и воинов
за веру и Отечество
на поли брани жизнь свою положивших, от ран и глада скончавшихся,
в пленении и горьких работах невинно умученных и убиенных
и всех Победы ради потрудившихся,
и о еже проститися им всякому прегрешению вольному и невольному.
При возглашении вечной памяти:
Во блаженном успении вечный покой подаждь, Господи, усопшим
рабом Твоим,
приснопамятным вождем и воином за веру и Отечество на
поли брани жизнь свою положившим,
от ран и глада скончавшимся, в пленении и горьких работах
невинно умученным и убиенным и всем Победы ради потрудившимся,
и сотвори им вечную память.
|